Inmiddels zijn we ruim een week thuis van onze heerlijke reis. Het was een druk programma (dat wisten we van te voren), maar zo voelde het niet omdat er heel veel goed was geregeld:
– we waren blij met alle chauffeurs die op de afgesproken tijden en plekken voor ons klaar stonden
– we hadden lieve gidsen die ons met alles hebben geholpen. In het bijzonder Susan in Shenzhen. Ze was eerder bij ons zodat we de kadootjes voor het pleeggezin konden regelen, ze heeft het menu vooraf met ons doorgenomen en ze was tijdens het diner op het juiste moment vragen aan het stellen, aan het vertalen en/of dingen aan het regelen zodat wij een ontspannen avond hadden.
Ook wil ik gids Shy in Zhangjiajie even noemen. Wat een ontzettend leuke, lieve meid die Xue-Ling zeer goed mee op sleeptouw heeft genomen ondanks haar hoogtevrees.
Verder hebben alle gidsen ook nog allerlei andere vragen beantwoord of dingen geregeld voor ons, ook al stond dat niet in hun programma.
– hotels waren over het algemeen prima. Allemaal schoon en netjes. Maosao Inn in Zhangjiajie was het “minste” hotel (slecht ontbijt en kamers waren niet bijzonder), maar deze maakte het goed met de lokatie. Wenjun mansion in Chengdu was heerlijk (lekker centraal en goed eten). Royal Pacific in Hongkong was erg fijn qua lokatie. Ook de andere hotels waren erg goed qua lokatie, ontbijt en hygiëne.
– de dames in China zijn goud waard! Ze hebben ons geholpen met het aanpassen van het reisschema in Chengdu (bezoek panda’s een dag verplaatst), het regelen van nieuwe treinkaarten toen de originele trein werd gecancelled, en alle andere grote en kleine vragen die we hadden werden binnen 10 minuten beantwoord.
Verder nog een aantal andere punten:
– het Pandacentrum in Chengdu was te druk. We wisten dat het hoogseizoen zou zijn, maar dit was voor Xue-Ling en Yuri een grote teleurstelling. We hebben uren in de rij gestaan bij 40 graden en uiteindelijk misschien 4 panda’s gezien. Ik zou dit sterk afraden tijdens chinese schoolvakanties.
– Voor bepaalde stukken van Zhangjiajie moet je aparte toegangskaarten kopen. Dit zat niet in de algemene toegangskaarten die jullie hadden geregeld. Onze gids heeft uiteindelijk kaarten voor de Glazen Brug kunnen regelen voor de volgende dag, maar het lukte niet meer om kaarten voor Tianmen Mountain en de lange kabelbaan te boeken. Ook zou ik andere mensen aanraden om in Zhangjiajie langer dan 1 dag een gids te nemen, tenzij je er meer dan een week bent, dan kan je zelf e.e.a. wel uitvogelen.
Dus al met al kijken wij terug op een fantastische reis !
Groetjes,
Anita
Wij kunnen u ook terugbellen om al uw vragen te beantwoorden. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen 24 uur terug.
Wilt u meer informatie over onze reizen? Mail of bel ons of stuur een Whatsapp via de button op deze pagina.
M. info@lotustours.nl
T. 085 333 2920
U kunt ook het bel-me-terug formulier invullen en dan neemt Liliane of Marjolein z.s.m. contact met u op.