Alle reizen die voor 1 januari 2020 bij ons zijn geboekt vallen onder de garantieregeling van het SGR, vanaf 1 januari zijn wij aangesloten bij het GGTO en de daarna geboekte reizen vallen onder de GGTO-garantieregeling. De reizigers die zouden vertrekken in maart/april/mei ontvangen in de komende tijd van ons een corona-voucher (SGR) of een corona-tegoedbon (GGTO) voor de reeds betaalde tourkosten . Afhankelijk van de boekingsdatum valt de daarop vermelde reissom onder de regeling van het SGR of het GGTO .
Hieronder een uitleg aan de hand van de meest gestelde vragen.
1 – WAT IS EEN CORONA-VOUCHER / TEGOEDBON ?
Dit is een voucher voor de reeds betaalde tourkosten die aan klanten kan worden uitgereikt als een reis waarop de garantieregeling van SGR /GGTO van toepassing is wegens het Coronavirus geannuleerd moet worden. De waarde van het Corona-Voucher valt onder de dekking van het garantiefonds van de SGR/het GGTO . Hiermee blijven reizigers de zekerheid houden dat hun reeds (aan-) betaalde reissom veilig is gesteld. Momenteel geeft Lotus Tours deze aan klanten die vanwege het Coronavirus niet kunnen vertrekken in de periode maart/april/mei 2020. Met de voucher kan de klant dan op een later moment een nieuwe reis boeken. Op een Corona-voucher/tegoedbon is SGR/GGTO Garantie van toepassing en deze is een jaar geldig vanaf de afgiftedatum.
Internationale vluchten vallen niet onder deze regeling, als u deze bij ons heeft geboekt worden ze geannuleerd bij de betreffende maatschappij en ontvangt u, afhankelijk van de voorwaarden van de maatschappij een restitutie van de ticketkosten of een voucher. Hier kunnen administratiekosten mee zijn gemoeid.
2 – WAT IS DE WAARDE VAN EEN CORONA VOUCHER/ TEGOEDBON ?
De waarde van een corona-voucher/ tegoedbon is gelijk aan het bedrag aan tourkosten wat reeds is betaald aan Lotus Tours . Dit bedrag kan afwijken van de totale reissom, indien de restantbetaling nog niet is voldaan.
Voorbeeld: u heeft een reis geboekt met vertrek in de periode maart/april/mei 2020 en de tourkosten zijn € 10.000 . Deze reis kan niet doorgaan in die periode vanwege het coronavirus. U krijgt van ons dan een corona voucher / tegoedbon ter waarde van € 10.000,- indien het gehele bedrag van € 10.000,- is betaald. Heeft u alleen de aanbetaling voldaan (van bijvoorbeeld € 2.000,-), dan krijgt u van ons een voucher ter waarde van € 2.000,-. De voucher staat dus enkel garant voor het bedrag wat reeds aan Lotus Tours is voldaan.
Boekingskosten, eventuele verzekeringen en de bijdrage aan het Calamiteitenfonds en GGTO vallen hier niet onder, deze kosten zijn voor uw eigen rekening en krijgt u niet retour.
3- AAN WELKE EISEN MOET EEN CORONA-VOUCHER/TEGOEDBON VOLGENS HET SGR/GGTO VOLDOEN?
Een voucher/tegoedbon dient in ieder geval de volgende informatie te bevatten:
4 – WAT GEBEURT ER ALS MIJN OMGEBOEKTE REIS DUURDER/VOORDELIGER UITVALT?
Als de nieuwe reis duurder of goedkoper is dan de waarde van het voucher/de tegoedbon , dan wordt dit verschil verrekend met uw nieuwe reis. Uiteraard zullen we er alles aan doen om een gelijkwaardige reis voor u te organiseren, met een gelijkwaardige reissom.
5 – MIJN REEDS GEBOEKTE REIS VERTREKT IN MAART/APRIL/MEI
Veiligheid en gezondheid staan voor ons als reisorganisatie voorop en daarom willen wij ons zo flexibel mogelijk opstellen. Onze prioriteit ligt nu bij de reizigers die op de korte termijn vertrekken (maart en april 2020). Wij hebben ondertussen contact opgenomen met deze reizigers, om hen op de hoogte te stellen van deze recente ontwikkelingen. Samen met deze reizigers, kijkt Lotus Tours naar de mogelijkheden om die betreffende reizen om te boeken.
6 – MIJN REEDS GEBOEKTE REIS VERTREKT NA MEI 2020
Voor vertrekken vanaf 1 juni 2020 kunnen we nu nog niet pro-actief aanpassingen doorvoeren, omdat we niet kunnen inschatten hoe lang de huidige situatie gaat duren. Er zal daarom met betrekking tot deze vertrekken nog geen directe actie ondernomen worden, tot het moment dat we meer kunnen vertellen over de situatie. Daarnaast zijn de voorwaarden om de reis om te boeken voor een reis met vertrek na april minder flexibel, waardoor wij aanraden om de situatie af te wachten. Mocht u desondanks toch al willen omboeken, dan kunt u contact met ons opnemen.
Lotus Tour
Wij kunnen u ook terugbellen om al uw vragen te beantwoorden. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen 24 uur terug.
Wilt u meer informatie over onze reizen? Mail of bel ons of stuur een Whatsapp via de button op deze pagina.
M. info@lotustours.nl
T. 085 333 2920
U kunt ook het bel-me-terug formulier invullen en dan neemt Liliane of Marjolein z.s.m. contact met u op.